facebook-pixel
Social Ctrl Beeldmerk Wit
hello@socialctrl.be
+32 (0) 89/20 17 21
  • Over ons
  • Wat we doen
  • Projecten
  • Blog
  • Jobs
  • Contact
Social Ctrl Beeldmerk Wit
  • Over ons
  • Wat we doen
  • Projecten
  • Blog
  • Jobs
  • Contact

Ga voor een ijzersterke branding

7-10-2019

Sinds kort is Social Ctrl geëvolueerd van een social media marketingbedrijf naar een allround marketingbedrijf. Naast sociale media kun je nu voor veel meer bij ons terecht. We maakten de opdeling tussen branding, digitale marketing en mediaplanning. In deze blog lichten we branding verder toe.

Wat is branding?

Waaraan denk je bij de naam Coolblue? Ongetwijfeld de perfecte service, een vleugje humor en alles voor de glimlach. Net zoals je bij Apple waarschijnlijk denkt aan innovatie, mooi design en hoge kwaliteit en bij Ikea aan betaalbare meubelen en woonartikelen, alsook de kleuren geel en blauw. Dit zijn voorbeelden van bedrijven die hun branding piekfijn op orde hebben. Bij branding gaat het namelijk om de gevoelens en de gedachten die men associeert met jouw bedrijfs- of merknaam.

Met een goede branding geef je aan waarom de consument voor jou en jou alleen moet kiezen. Een brand, of merk, helpt jouw potentiële klant een keuze te maken uit een enorm aanbod. Branding zorgt ervoor dat jouw bedrijf of onderneming een herkenbare identiteit heeft waardoor je top of mind blijft. Je kunt je bekendheid vergroten en positieve gevoelens oproepen bij jouw doelpubliek. Branding is het voortdurend bouwen aan je merk, je imago. Het doel ervan is niet zozeer mensen overtuigen om jouw producten of diensten aan te kopen, wel om jou te leren kennen en te waarderen.

Branding Social Ctrl

Aan de slag met jouw branding

Aan de branding van jouw bedrijf dient voortdurend gewerkt te worden, zowel intern als extern. Maar alles begint met een goede basis. Allereerst is het erg belangrijk een herkenbare identiteit te creëren. Door een persoonlijke huisstijl – een sprekend logo design, typerende kleuren en een catchy slogan – zal de klant jouw merk sneller herkennen. Door middel van jouw visuele identiteit zorg je voor de herkenbaarheid van je onderneming.

Icoontjes van Social Ctrl.

Een website die jouw huisstijl uitdraagt is in deze digitale tijd een absolute must. Zorg ervoor dat jouw – potentiële – klanten er terecht kunnen voor alle belangrijke informatie. Maar ook blogs en nieuwsberichten dragen bij tot een geslaagde branding. Ook visueel kun je jouw brand duidelijk maken. Denk maar aan personeelsfoto’s, gepersonaliseerde illustraties of reclamefilmpjes.

Visual van de diensen branding, digitale marketing en mediaplanning.

Doorheen alle communicatie is het belangrijk steeds dezelfde tone-of-voice aan te nemen. De stijl van communiceren stem je af op het doelpubliek. Zijn jouw potentiële klanten jonge millenials? Dan opteer je best voor een informele tone-of-voice die gerust wat speelser mag zijn met hier en daar een buzzwoord. Bestaat jouw publiek uit oudere zakenmensen? Dan gebruik je best ‘u’ en kies je voor een formeel taalgebruik. Voor alle copywriting houd je dezelfde schrijfstijl aan, dus ook voor bijvoorbeeld de teksten van je website.

Visual die het verschil tussen formele en informele communicatie verduidelijkt.

Ken je doelgroep

We hebben de term doelgroep reeds vaker gebruikt en dat komt omdat jouw doelgroep nu eenmaal de basis van alles vormt. Wanneer je alles voor iedereen wilt zijn, riskeer je irrelevant te worden. Je moet je focussen op een bepaalde doelgroep en hen specifiek aanspreken. Daarom moet je zo exact mogelijk te weten komen wie tot jouw doelpubliek behoort. Hoe oud zijn jouw potentiële klanten, waar wonen ze, wanneer kopen ze, … Een merk is een duidelijk houvast voor je doelgroep, met je merk kun je je onderscheiden van de concurrentie. Een klant gebruikt een merk als uiting van hun identiteit, door middel van het dragen of gebruiken van een merk onderscheiden ze zich van de massa.

Een goede branding is dus essentieel voor ieder bedrijf. Door onder meer de juiste huisstijl, visuele identiteit en tone-of-voice zorgt het ervoor dat mensen je onderneming sneller gaan herkennen. Maar ook de visie en kernwaarden worden uitgestraald door middel van branding, zodat jouw merk positieve gevoelens oproept bij het doelpubliek.

Klaar voor je eigen ijzersterke branding?

Contacteer ons!
Keer terug naar overzichtOverzicht
Volgend blogberichtVolgende
  • 27-09-2019

    Maak de juiste keuzes aan de hand van een mediaplan

    Met mediaplanning ga je op zoek naar de juiste media om een advertentie aan de doelgroep over te brengen. Lees er hier alles over!

    Lees meer
  • 13-09-2019

    Laat je digitale marketing niet links liggen

    Digitale marketing is tegenwoordig onmisbaar voor elk bedrijf. Lees hier wat het precies inhoudt en hoe je ermee aan de slag kunt gaan.

    Lees meer
  • 29-08-2019

    Het belang van rebranding

    Bij rebranding gaat een bedrijf op zoek naar nieuwe look & feel om het imago en de perceptie bij het publiek te veranderen. Lees er hier alles over.

    Lees meer
  • 10-07-2019

    Video is the new text

    Overal waar je op social media kijkt, zie je video’s. Video content is dan ook de nieuwste trend om de aandacht van je doelpubliek te trekken. Lees hier hoe je dat doet!

    Lees meer
  • 15-05-2019

    Trek de juiste mensen aan via social media

    Werken aan je 'employer brand' via social media? Hoe begin je hier nu precies aan? Wij reiken je de nodige tools aan om succesvol van start te gaan!

    Lees meer
  • 2-05-2019

    Keeping up with the… influencers

    Influencer marketing zet zijn opmars steeds verder. Deze strategie is haast niet meer weg te denken uit de huidige marketingmix. Lees er nu alles over!

    Lees meer
  • 21-04-2019

    Ephemeral marketing aaaand it’s gone

    Ephemeral marketing, het laatste nieuwe buzzwoord in de marketingwereld. Eentje om snel te vergeten of misschien toch de moeite waard? Lees snel verder!

    Lees meer
  • 7-04-2019

    Eerste hulp bij negatieve berichten op social media

    Wat doe jij met negatieve reacties op sociale media? Voor ontevreden klanten is de drempel om kritiek te uiten lager dan vroeger. Lees snel onze handige tips!

    Lees meer
  • 21-03-2019

    Een dag in het leven van een social media manager

    Social media manager, een fancy titel, maar wat houdt het eigenlijk in? Onze social media managers leggen het graag uit!

    Lees meer

Op zoek naar advies op maat van jouw bedrijf?

Contacteer ons
Social Ctrl Logo met Tekst

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Social Ctrl bvba

C-mine 12, 3600 Genk
hello@socialctrl.be
+32 (0) 89/20 17 21

© 2019 Social Ctrl bvba

Facebook Instagram LinkedIn
Disclaimer
Back-To-Top

Heb je een vraag of wil je
graag eens samenzitten?

  • Voornaam *
  • Naam *
  • E-mail *
  • Bedrijf
  • Telefoon
  • Jouw bericht *
  • Privacy Policy *
    privacy policy.
  •  
    Verzenden

Vul hier je gegevens in.

  • Naam *
  • Voornaam *
  • E-mail *
  • Telefoon
  • Jouw bericht *
  • Een bestand uploaden (Motivatiebrief, CV, ...)
  • Privacy Policy *
    privacy policy.
  •  
    Verzenden